سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حنا، دختری با مقنعه

نظر

امروز پانزده خرداد است . روز قیام پانزده خرداد . در 44 سال پیش در شب پانزده خرداد مامورین شاه خائن به خانه حضرت امام حمله آوردند و خواستند امام را دستگیر کنند . ساواک تمام خانه را گشت ولی امام را پیدا نکرد . برای همین محافظین و خدمتکاران امام را آزار و شکنجه داد . امام آن شب مهمان پسر بزرگوارشان شهید آقای مصطفی بودند . خانه آقا مصطفی روبروی خانه امام بود . وقتی امام صدای ضجه زدن خدمتکارانش را شنید از خانه پسرشان بیرون آمد و بلند گفت : روح الله خمینی منم . آن بیچاره ها را چرا اذیت می کنید؟ ساواک بدون شرم آمد و امام را برداشت و به تهران برد . در 15 خرداد مردم از ورامین کفن پوش راه افتادند و به طرف تهران شورش کردند . امام  قبل از دستگیری در مدرسه فیضیه قم سخنرانی های ضدشاهی می کردند .

افرادساواک به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلبه ها را اذیت کردند و آنها را از طبقه بالا به پایین پرت کردند و مردمی را که کفن پوش بودند به شهادت رساندند . امام در یکی از اعلامیه های خود گفت من 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم .


 بر روح پاک روان حضرت امام روح الله خمینی فاتحه بفرستید .


من این متن را از فیلم سقوط ویک برنامه تلویزیون برداشت کردم . نظریه من در این باره این است که شاه می بایست به حرف های امام توجه می کردومی دانست که مردم وابسته به رهبرشان هستند واگررهبر را دستگیر کنند مردم بر علیه شاه شورش می کنند وبه خود افرادشاه ضرر می رسد.